Makyaj, Saç ve Moda Stili; RETRO!

01:12:00



Merhabalar VİNTAGEBLOGG Okuyucuları! Yeni bir yazı ile karşınızdayım. Daha önceden de dediğim gibi "Artık bu blogda Makyaj, Saç ve Moda Stili konulu yazılar olacak!" Sözümü tutuyor ve serinin ikinci yazından devam ediyorum. Bugün sizlere sadece bir kişiye ait bir yazı değilde tamamen bir akım'a ait bir yazı yazdım. Çok fazla resim var dilerim ki sıkılmadan okursunuz :)

-"Hadi artık başla ne duruyorsun yahuu!" dediğinizi duyar gibiyim. O zaman başlayalım :)



İlk olarak Retro Giyim Modellerine Bakalım. Retro giyim 1920-1990 dönemlerine ait olan bir giyiniş türüdür. Ve günümüzde de hala bu tarzda giyinilmektedir. Bu giyim tarzında daha çok diz kapağında biten etekler ve ya elbiseler, Desenli (Puantiye, Ekose vs.) kumaşlar, Uzun kollu ceketler, Yakalı kıyafetler tercih edilmektedir. Ayakkabılar da ise genel olarak stiletto diye tabir ettiğimiz sivri burun topuklular giyilmektedir. Çanta olarak iste uzun saplı ister büyük ister küçük çantalar kullanılmaktadır.

Şimdi gelelim Retro Tarzda kullanılan aksesuarlardan bazılarına... Bu tarzda genel olarak Bandana dediğimiz kumaş saç aksesuarlarına muhakkak ki kullanılmakta. Büyük, renkli ya da desenli bir bandana takılıyor. Bandana dışında resimde de göreceğiniz üzere gözlükler son derece tercih ediliyor. Gözlük modelleri ise ya tüm yüzü kaplayacak genişlikte olmalı ya da yuvarlak gözlüklerden olmalı. Bakınız Ruby ROSE'ın kullandığı gibi. 


Bu dönemde makyajında kesin olarak yapılan tek şey; Kalın bir EYELİNER!
Resimlerden de göreceğiniz üzere kalın çekilmiş ve kuyruklu bir eyeliner ve bolca kontürlenmiş yanaklar daha sonra porselen pürüzsüzlüğünde bir yüz ve nude-kırmızı tonlarında bir ruj bu makyajın tamamlayıcısı oluyor. Ben bu dönemde bile bu makyajlara bayılıyorum. Özellikle de favorim 2. resimdeki kırmızı rujlu ablanın makyajı :)


Bu dönemde kullanılan saç modelleri ise yine aynı. Ya açık bir saça retro dalgalar yapılmış, Ya retro bir şekilde topuz ya da kahküllerin kıvrıştırılması ile alttan bağlanan saç modeli!
Retro dalgaların nasıl yapıldığını izlemeniz için buraya bir video ekliyorum. 



Ve son olarak Retro tarzı günümüzde en iyi taşıyan iki star'a geldik. Tabiki de retro  tarz denilince akla gelen ilk isimlerden ADELE!

Gerçekten bu tarzı o kadar iyi taşıyor ki, sanki bu tarz ADELE ve LANA DEL REY için oluşturulan bir şey gibi :) Retro saçları, Retro makyajı ile bir harika! Kalın çekilen eyeliner'i pürüzsüz bir cildi ve saçları ile muhteşem duruyor.

Buraya ADELE'in en sevdiğim şarkısını koyuyorum yazımı okurken isterseniz dinlersiniz :) 







Herkesin bildiği üzere Retro tarzın en çok yakıştığı diğer isim ise LANA DEL REY! Yüz hatlarını o kadar güzel kullanıyor ki onun bu makyajına hayran kalıyorum. Yine kalın bir eyeliner, pürüzsüz bir yüz ve retro saçlar! Favorim tabiki de 2. olan :) Ben nedense bu makyaja mat kırmızı ruj yakıştırıyorum yahuu! Günlük hayatta ise hiç kullanmam kırmızı ruj :) Neyse efendim çok uzattım :D

Bu yazının da sonuna geldik. Buraya Lana Del Rey'den de en sevdiğim parçasını koyuyorum :) Dilerseniz dinlersiniz :)

Yeni bir Makyaj, Saç ve Moda serisi ile görüşmek dileğiyle!

SEVGİLER. 

You Might Also Like

0 yorum

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim. :)